Kundtjänst

Allmänna villkor

§1 ALLMÄNT

Genom att bli kund hos Hagshultsgruppen godkänner du villkoren som är presenterade nedan. Villkoren reglerar samtliga frågor som dessa villkor berör. Hagshultsgruppen förbehåller sig rätten att uppdatera och revidera dessa villkor. För specifika köp, t ex erbjudanden kan andra villkor gälla, och är i sådana fall i tillägg till villkor nedan. Hagshultsgruppen har vid misstanke om bedrägeri rätt att häva köpet. Beställare måste vara myndig, och vid köp mot faktura gör Hagshultsgruppen en kreditkontroll. Priser kan löpande justeras, samt produktinformation eller annat innehåll på hemsidan. Ändringar annonseras på hemsidan. Vi reserverar oss för slutförsäljningar, ändringar i innehållet samt fel i informationen på hemsidan. Har du några frågor kring våra villkor, kontakta 0706-93 03 06 eller mu@hagshult.se

§2 BESTÄLLNING

Beställning sker genom vår hemsida, hagshult.se, via mail, sms eller telefon.

§3 LEVERANS

Leverans av Hagshultsgruppens produkter sker genom utlämning på gården, i vår gårdsbutik.

Leverans av våra köttlådor kan också ske till anvisade utlämningsställen samt direkt hem till dörren. För de leveranser som sker hem till dörr sker detta till den adress som du angett vid beställning. Transportören kontaktar dig och uppger leveransdag och ni kommer överens om leveranstid. Det är ditt ansvar att vara hemma vid tidpunkten för leverans. Är du inte hemma vid tidpunkten för leverans kontaktar transportören dig via sms eller telefon. Därefter lämnas lådan utanför dörren till uppgiven adress. Ansvaret för lådan övergår då till dig som kund och Hagshultsgruppen ersätter ej stulen eller väderdrabbad låda. Hagshultsgruppen förbehåller sig rätten att avboka en leverans om kunden angivit felaktiga uppgifter, vid force majeure-liknande händelser (§11) eller om någon annan yttre omständighet väsentligen förändrats. Hagshultsgruppen har vid utebliven leverans pga felaktiga eller bristande uppgifter, exempelvis portkod, adress etc. rätt att debitera för leveransen. Finns ej portkod behövs porttelefon eller att vi kan ringa dig per telefon för att kunna genomföra leveransen, får vi då inget svar, tar vi med lådan tillbaka och debiterar för lådan. I samband med att du beställer hemkörning av din försändelse så delar vi dina personuppgifter (bl.a. namn och adress) med vår transportör som är självständigt personuppgiftsansvariga för behandlingen av dina personuppgifter i samband med leverans.

§3 FRAKT

Beställningar i vår webbutik kan antingen hämtas i butiken eller skickas hem. Som en del i vårt hållbarhetsarbete vill vi inte skicka småbeställningar.
Våra lådor har måtten 290 x 190 x 150 mm och kan packas med vikt upp till 5 kg. Fraktkostnaden är 200 kr.

§4 REKLAMATION

Kontrollera varorna så att inget har skadats i leveransen och att vakuumförpackningarna är intakta. Utsända köttvaror tas ej i retur utan godkännande från Hagshultsgruppen. Senast samma dag eller dagen efter leverans ska anmärkningar göras. Vid fel på vara ersätts det med i första hand nya varor alternativt tillgodo vid nästa leverans. Senare inkomna klagomål godkänns ej om inte reklamationen är av sådan art att undantag kan ges. Felet skall rimligen ha uppstått under vår hantering.

§5 UTEBLIVEN LEVERANS

Vid utebliven eller avsevärt felaktig leverans som orsakats av Hagshultsgruppen har kunden rätt att häva köpet och få tillbaka pengarna, om senare leverans inte kan godtas. (Detta gäller ej vid §3.)

§6 INNEHÅLL

Köttlådor: Vi försöker alltid packa och stycka så nära angiven vikt som möjligt, dock är det ett hantverk och blir aldrig exakt. Den totala vikten på lådan kan variera med upp till 15%.

§7 PRISER

Alla priser är i SEK inkl. moms.

§8 BETALNING

Betalning sker med Swish. I butiken kan även kort användas.

§9 ÅNGERRÄTT

Kunden har rätt att häva köpet fram till 14 dagar före leveransdag.

§10 KUNDSERVICE

Behöver du hjälp med din beställning, komma med synpunkter eller frågor är du välkommen att ringa oss på telefon: 0706-93 03 06 eller mejla till mu@hagshult.se

§11 FORCE MAJEURE

Vi förbehåller oss mot förhinder att leverera på grund av omständigheter utanför vår kontroll som inte går att beräkna såsom krig, krigsliknande tillstånd, arbetsplatskonflikter, strejk, eldsvåda, oväder, katastrofer eller liknande händelser.

Fortfarande fundersam?

Hittade du inte svaret du letade efter? Hör gärna av dig till oss. Kontakta oss via mail, telefon eller på sociala medier så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

Kontakta oss